Nädal 1 (08.09 - 15.09) - Läbikukkunud IT lahendused

1. Samsung Galaxy Note 7

Samsung alustas antud nutitelefoni müügiga 19. augustil 2016. Seade pälvis paljude kriitikute heakskiidu, saades üldise hinnangu 4 punkti 5-st. Galaxy Note 7 paistis peamiselt silma suurepärase ekraani, veekindluse ja kõrge aku kestvusega. Lisaks pälvis telefon ka parima kaamera tiitli, edestades sellega mis tahes teist mobiilitootjat. 
Veidi aega pärast seadme müügi alustamist ilmnesid teadaanded, et soetatud Galaxy Note 7-d plahvatavad, eeldatavasti tulenevalt akuga seotud probleemist. 2. septembril 2016 lõpetas Samsung antud nutiseadmete müügi, kui selgitati välja, et akude toomisdefektist tingitult kuumenesid seadmed üle ning tekitasid tule. Ametlik telefonide tagasivõtmine kuulutati ettevõtte poolt välja 15. septembril 2016. Asi päädis sellega, et Galaxy Note 7-st sai üks esimesi nutiseadmeid, mis keelati lennukites ning ilmselt on plahvatus esimene mõte, mis inimestele pähe tuleb, kui kõne all on Samsung'i nutitelefonid :)

Õpetlikkus: Kuna Apple oli välja toomas uut nutitelefoni iPhone 7, siis Samsung kiirustas Note 7 müügile toomisega, et saaks konkurendist varem seadmega turule. Sellest tingitult jäid aku testid puudulikuks, mis omakorda tekitas Samsung'ile suure mainekahju. Kvaliteetse toote turule toomiseks tuleks tegutseda tasa ja targu!




2. Pebble'i nutikell

Tegemist on esimese kaubanduslikult eduka nutikellaga Pebble Smartwatch. Nutikellade müügiga alustati 2013 aastal ning 2014. aasta lõpuks oli müüdud miljon ühikut. Algsest Pebble-ist sai aegade enim rahastatud Kickstarter'i toode, mille rahastus ületas 2012. aastal üle 10 miljoni dollari.
Vaatamata saavutatud edule oli turg liiga väike, et Pebble saaks pikaajaliselt eksiteerida. Seda eriti ajal, kui turule sisenesid maailma suurimad tehnoloogia ettevõtted (Apple ja Samsung) ja alustasid samuti nutikellade tootmist. 7. detsembril 2016. aastal teatas Pebble ametlikult, et ettevõte ja nutikellade tootmine sulgub ning et tehnoloogia ja teised varad müüakse Fitbit-ile.

Õpetlikkus: Suudeti ennetada tugevat konkurentsi ning turult õigeaegselt väljuda.


3. HP tahvelarvuti

HP alustas tahvelarvutite müüki 2011 aasta juulis potentsiaalse Apple iPad'i konkurendina. Seadmete esialgsel müügil müüdi 25 000 ühikut 270 000-st, mis kahtlemata ei vastanud HP ootustele. Kuu aega pärast müügi alustamist teatas HP, et peatab kõikide webOS süsteemil põhinevate seadmete müügi, sealhulgas ka tahvelarvuti. Alles jäänud tahvelarvutid likvideeriti hinnaga 99 $ ühiku kohta ning HP tahvelarvutist sai üks ajaloo lühima elueaga tablet.

Õpetlikkus: Enne mistahes toote turule toomist tuleb välja selgitada sihtgrupp, kelle poolt tuleb nõudlus. Lisaks tuleks välja mõelda, milline on konkurentsieelis teiste samalaadsete toodete pakkujate suhtes. Tundub, et HP tahvelarvuti puhul nendele aspektidele ei mõeldud.




Comments