Nädal 11 (17.11 – 24.11) – Arendus- ja ärimudelid

Selle nädala blogipostituses analüüsin üht arendusmudelit ja üht ärimudelit – mõlemat reaalse projekti vaates.

Töötan IT valdkonnas praeguseks juba natuke üle aasta. Olen osalenud mitmetes projektides, kuid arendusmudeli vaates keskenduksin ühele, mis hetkel käsil. Antud projekti puhul kasutatakse agiilset arendusmetoodikat Scrum, kus kogu tööprotsess on jaotatud ühenädalasteks etappideks ehk sprintideks. 

Iganädalaselt toimuvad demod, kus keegi tiimiliikmetest (üldjuhul arendaja) näitab, mis nädala jooksul tehtud sai. Toote omanik esindab klienti ning tagab, et sprinti planeerides saaks kliendile esmaolulised tööd tehtud ja määrab seega ka arendustööde prioriteedid tiimi backlog-is. 
Muidugi tehakse mõningate aspektide puhul mööndusi – näiteks toimuvad antud projekti puhul 15 minutilised stand up-id 2 korda nädalas, kuid Scrum’i metoodika kohaselt peaks need aset leidma iga päev. Püstijalakoosolekul räägib iga tiimi liige lühidalt, millega tegeles eelmisel päeval, millega kavatseb tegeleda antud päeval ja kas tema töös esineb mingisuguseid takistusi.

Üldiselt võib öelda, et väikese tiimiga on Scrum väga sobilik ja metoodikat on võimalik kohandada nii, et töö oleks võimalikult sujuv ja efektiivne.


Ärimudeli vaates tooksin välja Dropbox-i teenuse. Ettevõttel on ligi 200 miljonit kasutajat ja ärimudel on lihtne ja otsekohene: kliendilt küsitakse tasu otse (puuduvad reklaamid ja igasugused cookie trikid). Loogikat võib lühidalt kirjeldada kui „Tahad meie teenust? Maksa selle eest“.

Dropbox’i puhul kasutatakse freemium ärimudelit, kus kasutaja saab põhiteenuse tasuta, kuid selle uuendamise eest peab maksma. Uuendamise all pean silmas teenuse võimalikku andmemahu kasutust. 

Kuigi Dropbox’i on saatnud suur edu ja tohutu kasum, on pärast Amazon’i ja Google’i konkureerivate teenuste turule tulekut kasv langemas. 

Comments